Workshop Storytelling

Het vertellen van verhalen zit ons DNA. Zo vertellen we elkaar verhalen over wat er gebeurde op je werk, wat je zag in de trein en hoe je vakantie was. Storytelling is ook een krachtige manier om collega’s te inspireren, stakeholders enthousiast te maken en klanten te winnen. Tijdens een workshop storytelling ontdekken deelnemers dat het vertellen van verhalen buitengewoon effectief is. Bovendien kan iedereen een verhaal goed onthouden en zelfs d√≥√≥rvertellen. Probeer dat maar eens te bereiken met een standaard PowerPoint-presentatie die vol staat met feiten. Het vertellen van een verhaal werkt wanneer je een nieuwe strategie in gang wil zetten, een klant wil inspireren of gewoon meer impact wil hebben in een vergadering of op een netwerkevent.

Storytelling leidt tot meer aandacht, verbinding en succes.

   
Online workshop Storytelling & Strategie
Een Managementteam van een business unit verwisselde de traditionele ‘heidag’ voor twee online sessies via Google Hangouts. Het team was eager om het verhaal van de strategie op papier te krijgen en dit ook op een persoonlijke manier te kunnen vertellen. Wachten tot na de lock-down voelde niet goed.

Het lukte om in twee sessies, met voorbereidend werk en huiswerk tussendoor om dit doel te bereiken. De MT-leden omarmden het verhaal en vonden een persoonlijke manier om het verhaal van de strategie authentiek en overtuigend te vertellen.

 

In-company workshops

In een workshop ontdekt iedereen hoe inspirerend en leuk het is om verhalend en beeldend te vertellen.

 
    • Storytelling & Leiderschap: ontdek hoe je jouw impact kunt vergroten door verhalen te vertellen in je dagelijkse werk en bij het geven van presentaties;
 
    • Storytelling & Purpose: leer jouw persoonlijke verhaal over de purpose en strategie van de organisatiete vertellen ;
 
    • Storytelling & Verandering: leer als manager jouw persoonlijke veranderverhaal over de strategie, project of reorganisatie te vertellen om medewerkers mee te nemen en in beweging te zetten;
 
    • Storytelling & Kernwaarden: wek de kernwaarden van jouw organisatie tot leven door elkaar verhalen te vertellen over de ‘moments of truth’ op het werk. Verhalen waar je kippenvel van krijgt en die kernwaarden als Kwaliteit, Oplossingsgericht of Betrokken een nieuwe diepe lading geven.
 
    • Storytelling & Sales: ontdek welke klantcases je inspirerend kunt vertellen over bijvoorbeeld innovatie, duurzaamheid en kwaliteit om in te spelen op de onderwerpen die leven bij je klant.
 

Ik ontwikkel ook een passende praktische workshop storytelling voor jouw organisatie.

  Interesse? Neem contact op