Live locatie IK – Achtergrond informatie

Aanvullende informatie over de 3D- en Leiderschapsanalyse en Storytelling.

 

De 3D- en Leiderschapsanalyse

Aan de hand van dit effectieve analyse model krijg je inzicht in jouw professionele zelf; jouw gedrags- en communicatievoorkeuren. Dat deel van de ijsberg dat boven de waterlijn uitsteekt, dat wat zichtbaar is voor anderen.

 

Waarom houdt de één van veranderingen en heeft de ander daar weerstand tegen. Waarom nemen bepaalde mensen altijd de leiding en volgen anderen liever? Waarom is de één flexibel en hecht de ander aan feiten en procedures? 

 

 

Onder de waterlijn, dat wat niet zichtbaar is voor anderen, zitten je Denkstijlen. Je Denkstijlen zeggen iets over hoe je dingen aanpakt. 

 

Voeg jij je eigen ideeën toe of voer je perfect uit wat je opgedragen wordt? Zie je al snel hoe je een probleem oplost of waar zaken over het hoofd worden gezien. Of kijk je eerst naar alle kanten van de zaak voordat je een oplossing kiest?

 

Je professionele Drijfveren zitten ook onder de waterlijn en tonen vanuit welke overtuiging jij handelt en hoe jij omgaat met verantwoordelijkheden en belangen, naar klanten toe en als leidinggevende. Onze Professionele drijfveren richten zich op Loyaliteit, Rechtvaardigheid, Gelijkwaardigheid en Persoonlijke Vrijheid. Vier belangrijke invalshoeken waaruit we overtuigingen halen over wat voor ons ‘gewoon’ of ‘normaal’ is.

 

De DISC Leiderschapsanalyse destilleert zeven belangrijke eigenschappen uit de DISC analyse. Het laat zien waar je het meest effectief bent en waar je waarschijnlijk (te) veel van jezelf vraagt.

 

Storytelling

 

Storytelling is een krachtige manier om collega’s te inspireren, investeerders enthousiast te maken en klanten voor jou te laten kiezen. Je leert je impact te vergroten door vanuit je eigen kracht verhalen te vertellen in je dagelijks werk en bij het geven van presentaties. Je kunt jezelf profileren door vanuit je eigen missie te leren pitchen, zodat jij een goed verhaal paraat hebt waar mensen naar willen luisteren. Een verhaal vanuit kracht en authenticiteit.

 

Het is ook bijzonder effectief wanneer je bijvoorbeeld een verandering in gang wilt zetten, of gewoon meer impact wilt hebben in een vergadering of op een netwerkevent. Storytelling leidt tot meer aandacht, verbinding en succes.

 

Interesse? Neem contact op